نمايندگان مجلس مطرح كردند قالیباف پیشگام شفاف سازی هزینه های انتخاباتی
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی

نمايندگان مجلس مطرح كردند
قالیباف پیشگام شفاف سازی هزینه های انتخاباتی/ از رقم های خارج از عرف تا شیوه های غربی برای تبليغات انتخاباتي/اعلام هزینه های انتخاباتی، مطالبه مردم
وقتی حرف از انتخابات و تبلیغات انتخاباتی به میان می آید، شاید یکی از نکات مهمی که می تواند تاثیر بسزایی در رای صادقانه مردم داشته باشد ، هزینه ای است که کاندیداها برای معرفی خود صرف می کنند.

 

 

به گزارش زندگی؛  در جریان انتخابات ریاست جمهوری، مردم نقش تعیین کننده ای داشته و باید بدانند که رای آنها چه هزینه ای برای کاندیداهای حاضر در صحنه رقابت در بر داشته است. در همين ارتباط نمايندگان ملت  در مجلس نهم شورای اسلامی نيز در گفت و گو با زندگي اعلام كردند همانطور كه محمدباقر قالیباف در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري  پیشگام اعلام هزینه های انتخاباتی خود بود،نامزدهاي اين دوره از انتخابات نيز هزينه هاي تبليغاتي خود را بصورت شفاف براي مردم بازگوكنند.
***
سید رمضان شجاعی کیاسری سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم شورای اسلامی در این باره گفت: مردم و نمایندگان مجلس از کاندیداهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری مطالبه دارند که بدانند هزینه ی معرفی و اطلاع رسانی برنامه هایشان چقدر خواهد بود.
وی در ادامه به  زندگی گفت: باید بدانیم که هزینه ای که کاندیداها صرف تبلیغات می کنند چقدر است و از کجا می آید. این مطالبه ما باید از سوی رسانه ها به گوش کاندیداها رسانده شود و آنها نیز پاسخگو باشند.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: اطلاع از سقف هزینه های انتخاباتی کاندیداها و محل تامین آن قطعا می تواند در معیار انتخاب افراد تاثیر بسزایی داشته باشد. از این رو این سوال جدی مردم و مجلس است.
وی با اشاره به اعلام هزینه تبلیغات انتخاباتی محمد باقر قالیباف اذعان داشت: همینطور که قالیباف اعلام کرده و قطعا اقدامی اعتماد ساز بوده است، بهتر است دیگر کاندیداها نیز هزینه های انتخاباتی خود را اعلام کنند تا مردم بدانند چه مبالغی صرف تبلیغات می شود.
شجاعی کیاسری در پایان اظهار داشت: با بیان منابع تامین کننده این هزینه قطعا مشخص خواهد شد که چه احزاب و گروه ها و دستگاه هایی پشت کاندیداها وجود دارند.
***
جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام هزینه های کاندیداتوری قالیباف در این شهر اذعان داشت: اعلام هزینه های کاندیداتوری قالیباف در شهر من، تاثیر بسیار خوبی بر انتخاب مردم داشت و متوجه شدند که وی از ابتدا با صداقت وارد این میدان پیچیده و پر حرف و حدیث شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم شورای اسلامی به  زندگی گفت: برخی از هزینه های انتخاباتی توسط ستادهای خود کاندیداها انجام می شود که باید سقف و میزان قابل قبولی داشته باشد و بعضی از هزینه ها توسط مردم به صورت خودجوش است که آن هم باید از عرف خارج نشود.
وی ادامه داد: ما نیز برای ورود به مجلس هزینه هایی را پرداختیم، اما قطعا هزینه های بی رویه در هر انتخاباتی نتیجه منفی دارد و مردم را نسبت به کاندیداها نگران می کند. زیرا مردم فکر می کنند این فرد الان که در معرض انتخاب است این هزینه های سرسام آور را خرج می کند، در آینده چه بلایی سر بیت المال خواهد آورد.
قادری گفت: هزینه برای اطلاع رسانی و معرفی برنامه های یک کاندیدا قابل قبول است، اما اگر صرفا جهت اطلاع رسانی باشد. این در حالیست که برخی از تبلیغات این اهداف را دنبال نمی کند و با این هدف است که ذائقه انتخاب کنندگان را تغییر داده و با شیوه های غربی ورود می کنند که جامعه پذیرش این شیوه را ندارد.

***
حسن تامینی لیچانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم نیز در این راستا تاکید کرد: اعلام هزینه های تبلیغاتی ، یکی از اقداماتی است که گرچه واجب الاجرا است، اما از آنجایی که تاکنون عرف نبوده، تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است.
وی گفت: قالیباف همانطور که در بسیاری حوزه های فرهنگی ، اجتماعی، عمرانی و ... ابتکار عمل به خرج داده و پیشگام شفافیت و صداقت بوده، در خصوص اعلام هزینه های تبلیغاتی نیز پیشگام بود و امیدواریم دیگر کاندیداها نیز حتی  در قالب رقابت از وی الگو بگیرند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: برای مردم مهم است که بدانند رای آنها چه هزینه ای برای کاندیداها داشته و یک کاندیدا از چه منابعی برای احراز این مقام استفاده کرده است. چراکه گاهی اوقات منابع تامین اعتباری کاندیداها در آینده تبدیل به منابع قدرت شده و فرد منتخب را به زیر سلطه خود می کشند.
وی ادامه داد: گرچه همانطور که قالیباف گفت، هزینه های که برای انتخابات او شده به قدری شفاف است که مردم می توانند با منابع تامین این هزینه ها ارتباط برقرار کرده و پشتوانه های مالی قالیباف را بشناسند. لذا این یک فاکتور مثبت برای او محسوب می شود.
نماینده مردم در مجلس نهم اذعان داشت: از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می خواهیم که هزینه های خود را اعلام کنند و خارج از عرف و قاعده هزینه نکنند چراکه مردم تمایلی به این شیوه تبلیغاتی ندارند.

 


منبع خبر: زندگی نیوز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 182
بازدید کل : 55636
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1